Dagje San Jose

10 december 2022 - San José, Costa Rica

Vandaag een dagje San José. Ik ben niet mee gegaan met de stadswandeling. Hoorde van de rest dat dat een goed besluit was.

Briljant ontbijt met vers fruit  toast koffie, jus en Gallo Pinto (dat is het standaard ontbijt in Costa Rica.  Rijst, bonen en roerei)

20221210_095512

20221210_100058

Veel van de stad gezien. 11,4 gewandeld door centrum. Wilde naar vlindertuin maar ingang was onvindbaar.  Daarna lekker door stad zwerven en ook daar weer beetje uit koers geraakt. Vond de centrale markt wel leuk. Eettentjes en toeristentroep. Ook opvallend veel winkels met goedkope lelijke plastic meuk.

20221210_111852

De lekkerste cinnamonroll ooit gegeten in een lekker bakkerszaakje. Koffietje, zumo de naranja....life is good. Gek om overal al de kerstversiering te zien. Zelfs bij de slager! 🤣

20221210_113208

Helaas gaat de rave naast ons hotel al weer helemaal los. Wat een takkeherrie,  voel me zo'n oud wijf.

Ik zag ook best heel veel dakloze mensen en bedelaars.  Ook weer idioot veel mensen die lootjes verkopen voor iets.

Morgen gaan we de stad uit. Zin in.

1. Eric Boter:
    11 december 2022
    Leuk, zo'n verslag, Alice! En ook reuze handig voor de achterblijvers in koud en saai Nederland.

Mooi die blauwe luchten......zucht.....
  2. Alice Boter:
    Jaaa, leuk toch?
  3. Annemiek:
    12 december 2022
    Wat een overgang hè van ons georganiseerde keurige landje naar dat rommelige San José. Costa Rica moet het niet van zijn steden hebben!
  4. Alice Boter:
    12 december 2022
    Nee, stad was niet feweldig maar nu zijn we bij Cahuita en daar is het echt leuk en heeeel erg mooi.